Jakab Melinda blogja

Kell egy hobby

Vekeri-tó - Debrecen kicsiny tündérkertje

2018. július 02. - Jakab_Lini

Amikor a Létai Levendulásban jártunk, hazafelé úton megnéztük a Vekeri tavat, amely Debrecentől mintegy 8 km-re fekszik. A szép környezet, a számos sütögető hely fellelkesítette kicsiny csapatunkat, és úgy határoztunk, hogy következő hétvégén kijövünk ide, és grillezünk egy jót.

Az esős hetet követően bizakodtunk, hogy a hétvége kedvezni fog nekünk, így is lett. Szombaton délelőtt mindent összepakoltunk, és kiautókáztunk a "háborítatlan természetbe". Amikor megérkeztünk, már három család igyekezett meggyújtani egy-egy tűzrakást. Kiszemeltünk egy tűzrakóhelyet, a fiúk beállították a grillezőt, majd következett a precíziós faszén begyújtás. Elsőre sikerül, a faszén ég.

A környezet szép, a maga vadregényes módján. Nem is értettük, hogy miért nem kezd ezzel valamit a város, teszik rendbe a tavat. Másnap kicsit utána néztem a tó sorsának. Habár ma bővelkedik vízforrásban, de 2-3 éve majdnem kiszáradt. A büfé, amely egykoron kiszolgálta a rengeteg kempingezőt és horgászt, ma már zárva. A tónak nincs üzemeltetője, nem akadt rá pályázó, a folyamatos vízellátás hiányára hivatkozva. A füvet nyírják rendszeresen, de a nádas kezdi átvenni az uralmat a tó egyik részén. A vízben fürdeni tilos, többnyire a sétáltatásra kivitt kutyák mártóznak meg benne. A csónakház nem üzemel, így a régi bérelhető vízibicikliknek és csónakoknak is hűlt helye.

Számtalan mászóka és fajáték teszi gyermekbaráttá a tó partját. Még így is, hogy a tavat nem fénykorában láttuk, azt kell, hogy mondjam remek családi szórakozásnak tud helyet adni. Mi vittünk ki tollasütőket, frizbit, társasjátékot, plédeket, és élveztük ezt a háborítatlan szombati napot.

Felmerült ötletként, hogy legközelebb biciklivel menjünk ki a tóhoz, de az odavezető út egy jelentős része úgy néz ki, mintha foltvarrással készült volna. Bicikli út hiányában pedig csak imádkozhatnánk, hogy ne csapjon el minket egy autó ezen a remekbe szabott útszakaszon. Biztató, hogy egy tavalyi cikkben arról számoltak be, hogy a városnak is célja, hogy a tó visszanyerje régi fényét, ezért felújítása, Debrecen turisztikai életébe való bevonása az Új Főnix Terv része. Reméljük már nem kell sokat várni a fejlesztésekre, és hamarosan a megújult Vekeri-tóról is beszámolhatok.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.