Jakab Melinda blogja

Kell egy hobby

Gömbfa készítése

2019. november 15. - Jakab_Lini

Karácsonyi dekorációk között igazi különlegesség lehet egy gömbfa. 

Hozzávalók:

  • cserép
  • száraz oázis
  • hurkapálca (kb. 10 db)
  • csipke, szalag
  • hungarocell gömb (közepes méretű)
  • gömb díszek különböző méretben
  • zuzmó
  • fa díszek
  • ragasztópisztoly
  • cellux
  • festék

img_20181210_125734.jpg

1. lépés

Az alap elkészítése: A cserépvázát lefestjük. Én egy régi megkopott cserepet használtam, amire egyébként is ráfért egy kis festék tuning. A száraz oázist beleszabtam a cserépbe, majd a cserép száradása után belehelyeztem. 

2. lépés

Körülbelül 10 db hurkapálcát celluxszal három helyen összefogtam, majd a csipkeszalagot körbetekertem rajta. Érdemes úgy elkészíteni, hogy először a pálcát beleszúrjuk a száraz oázisba, így látjuk, hogy hány cm-t veszítünk a magasságából, és az oázistól kezdjük el rátekerni a szalagot. A tetején szintén hagynunk kell némi üres felületet, hogy a hungarocell gömböt rá tudjuk szúrni.

3. lépés

A hungarocell gömböt rászúrjuk a hurkapálca tetejére, majd a csipkét a megfelelő magasságban elvágjuk, és fixáljuk. 

4. lépés

A gömbdíszeket felragasztjuk a hungarocell gömbre. Én Pepcoban és százforintos üzletben vettem nagyon olcsón díszeket. A műanyag díszekről leszedtem az akasztórészt, és ezután ragasztópisztoly segítségével felragasztottam. A kisebb réseket színes polisztirol golyócskákkal tömtem ki. Azt, hogy hány darab díszre van szükség, nem tudom megmondani, mert ez függ a dísz és a hungarocell gömb méretéről (az biztos, hogy a szürke nagy méretű díszekből két dobozzal vettem, de nem használtam fel mindet).

Tipp: Ne vegyetek túl nagy gömböket, mert ha a hurkapálcikánkból álló tartórudunk nem elég erős, akkor el fog hajolni a súlytól. Lehet nagy gömböket használni, de akkor gondoskodjunk a megfelelő alátámasztásról!

5. lépés

A tartóalapunkat díszítjük fel utoljára. Az oázisra zuzmót helyeztem el. Ezt nem is ragasztottam, azért hogy ha kell, akkor ki tudjam majd cserélni a zuzmót. A zuzmó szálai összetapadnak, ezért ha elég sűrűn rakjuk őket, akkor nemcsak szép homogén felületet kapunk, hanem egy stabilat is, amely ragasztás nélkül is megáll. A fa díszeket azonban már egy-egy pötty ragasztóval helyeztem fel. Végül pedig körbetekertem a cserepet egy szalaggal.

Ha kérdésetek, észrevételetek lenne, írjátok meg bátran! Kellemes alkotást!

A bejegyzés trackback címe:

https://kellegyhobby.blog.hu/api/trackback/id/tr4015307344

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása